Wij zijn al enige tijd bezig met het bouwen van het ClixzPlatform 5.0. Het ClixzPlatform 5.0 wordt momenteel al als Bèta gebruikt bij diverse klanten. Nu is het de vraag, waarom is het ClixzPlatform 5.0 nodig. Hoewel er zowel aan de voorkant als ‘onder-de motorkap’ veel gewijzigd is in het platform, willen we een aantal wijzigingen hier benoemen:

1: Snelheid

Het ClixzPlatform 5.0 is gebouwd met de nieuwe technieken die het mogelijk maken efficiënter om te gaan met data. Door dit grote verschil zijn de ‘wachttijden’ verkort op het ClixzPlatform en kan je lekker snel door.

Als voorbeeld is er een groot verschil in laadtijd bij het ophalen van een offerte.

2: Kleurverhouding

In het Oude ClixzPlatform werden kleuren veel door elkaar gebruikt. Hierdoor was er weinig indicatie wat de waarde van een handeling was. In het ClixzPlatform 5.0 zijn de knoppen herzien zodat ze nu een indicatie geven van de waarde van de handeling. Zo kan je bij het versturen van een E-mail keuze maken tussen 3 verschillende knoppen. In onderstaande afbeelding is te zien dat iedere knop een eigen design heeft met zijn eigen waarde.

3: Paginaindeling

In het ClixzPlatform 5.0 zijn stappen gezet om zeker te zijn dat jij als gebruiker zo snel mogelijk bij je informatie kan. Om deze reden beschikt het ClixzPlatform 5.0 over diepte. Het ClixzPlatform 1.0 toont veel witruimte. Op deze witruimte wordt soms informatie getoond. Hierdoor is het lastiger om de juiste informatie te vinden. Hieronder is te zien dat het hogere contrast een offerte overzichtelijker maakt. In onderstaande afbeelding kan je zien dat het ClixzPlatform 5.0 een duidelijk onderscheid maakt tussen locaties met en zonder informatie.

4: Actiebalk

In het ClixzPlatform 1.0 worden vaak knoppen op diverse locaties getoond op een pagina. Met de komst van het ClixzPlatform 5.0 hebben we dit aangepast zodat knoppen zoveel mogelijk in de actiebalk worden weergegeven. Dit heeft een groot voordeel, als je scrolt op de pagina, dan blijft de actiebalk alsnog beschikbaar.

5: Actielijsten

Met de komst van steeds meer acties voor bijvoorbeeld een Lead of een Offerte willen we het zo laagdrempelig mogelijk maken voor een gebruiker om een handeling uit te voeren. Om deze reden zijn de actielijsten herzien en voorzien van een nieuw design met iconen.