Het proces van het plannen, bevestigen en uitvoeren van onderhoudsorders is binnen een installatiebedrijf als Volta Limburg erg belangrijk voor klantenbinding. Om deze orders te plannen werden de klanten met een onderhoudscontract periodiek gebeld voor een afspraak.

Met behulp van de klantenportal van FLS Visitour en de inzet van Intelly Connectivity, Intelly Outputmanagement en Flowmailer is er de afgelopen tijd hard gewerkt aan een verbeterd planningsproces van deze orders.

De orders worden vanuit het ERP in bulk gegenereerd en verstuurd naar het planpakket FLS Visitour. Op basis van deze data wordt met behulp van Intelly Connectivity de data bepaald of er onderhoudsaankondigingen, reminders of afspraakbevestigingen verstuurd moeten worden. Deze mails (Flowmailer) en SMSjes (Intelly Outputmanagement) bevatten een link naar de FLS Visitour klantenportal waar de klant de afspraak kan bevestigen of wijzigen.

Met een aantal complexe scenario’s was dit een uitdagend project wat in de eerste week al direct een (digitaal) bevestigingspercentage heeft opgeleverd van meer dan 85%.