Lead-opvolgingssysteem & Adviseursoplossing

/, Logistiek, Procesmatig, Rapportages, Verkoop/Lead-opvolgingssysteem & Adviseursoplossing
Lead-opvolgingssysteem & Adviseursoplossing 2017-06-09T14:54:01+00:00

Project Description


ico_leadgen_procesUitdaging

Ontwikkel een systeem waarmee leads op efficiënte wijze centraal kunnen worden opgeslagen en opgevraagd om op te volgen. Ontwikkel ook een oplossing waarmee snel via een vast stramien offertes kunnen worden uitgebracht.

Oplossing
Met het Lead-opvolgingssysteem kunnen organisaties binnenkomende leads automatisch inlezen en centraal opslaan. De leads zijn te koppelen aan beschikbare entiteiten zoals klanten of relaties. Zo kan aanvullende informatie opgevraagd worden binnen de applicatie over bijvoorbeeld de bestaande situatie van de klant of uitgevoerde service. De binnendienst kan hiermee goed voorbereid een gesprek met de klant aangaan. Door de directe koppeling met de backoffice kan informatie uit het Lead-opvolgingssysteem direct worden overgezet naar het ERP/CRM.

Met de Adviseursoplossing kunnen organisaties snel en via een vast stramien offertes aanbieden. Door de koppeling met de backoffice wordt altijd de actuele prijsstelling gehanteerd, zijn offertes accuraat en zien ze er verzorgd uit. Aangeboden producten kunnen makkelijk worden gewijzigd en eventuele acties, kortingen en/of aanvullende pakketten zijn dynamisch toe te voegen, wijzigen of  verwijderen. Zo kunt u snel diverse aanbiedingen en offerteversies aanbieden wat de kans op een succesvolle verkoop vergroot.

De koppeling met de backoffice stelt u ook in staat om entiteiten als offertes, instructies en de bijbehorende documenten direct beschikbaar te stellen in het ERP/CRM. Via de instellingen wijzigt u eenvoudig prijzen, staffels, producten en artikelen. Updates zijn centraal door te voeren.

Voordelenemail

  • Automatisch inlezen van leads die
    • per mail binnenkomen
    • vanuit verschillende websites aangeboden worden
    • vanuit externe bronnen worden toegestuurd (XLS/XLSX)
  • Gespreksinformatie vastleggen en eventueel beschikbaar maken in backoffice
  • Digitaal calculeren en offreren vanuit de backoffice, maar ook direct bij de klant
  • Directe koppeling met ERP en/of CRM
  • Instellingen en configuratie van gegevens vanuit de applicatie