Optimalisering integratie informatiestromen voor Kemkens
Kemkens is een particulier service & installatiebedrijf met o.a. woningcorporaties (circa 218.000 huishoudens), semi-overheidsinstellingen, Rijksgebouwendiensten en industriële opdrachtgevers als klant voor onder meer lease, koop, huur, onderhoud en meet- & regeltechniek.
De uitdaging
Deze klant zocht naar een oplossing waarbinnen de service verbeterd wordt en zakelijke klanten automatisch rapportages van uitgevoerde werkzaamheden ontvangen of kunnen opvragen. Concreet betekende dit dat de informatiestromen beter moesten worden geïntegreerd om bedrijfsprocessen als planning, logistiek, projecten en orderfacturatie beter en efficiënter te ondersteunen.
De oplossing
Om deze uitdaging aan te gaan, hebben we een implementatie van Microsoft Dynamics NAV in combinatie met mobiele werkplekken en een digitaal planbord gerealiseerd. De medewerkers kunnen nu via een vertrouwde werkomgeving – vergelijkbaar met die van Office – overzichtelijker, dynamischer en (dus) efficiënter werken. Binnen deze oplossing worden:
- Data-interfaces tussen Microsoft Dynamics NAV, het digitale planbord en mobiele werkplekken (FieldAssist) ontwikkeld en geïmplementeerd
- CRM-functionaliteiten (aansturing van adviseurs, koppeling van bestanden) verbeterd
- De ontwikkeling en implementatieprocessen begeleid en ondersteund
Voordelen
- Betere inplanning en aansturing van monteurs
- Monteurs hebben meer informatie ter beschikking om efficiënter werkzaamheden uit te voeren
- Betere, snellere en volledige orderfacturatie
- Minder correctiewerk en een efficiëntere procesflow
- Integrale database met duidelijke financiële scheiding/inzicht in alle bedrijfstakken
- Inzicht in de status van contracten op verschillende niveaus