Eén verantwoordelijke voor lead opvolging

Het verwerken van Leads verloopt vaak via vluchtige handelingen. Je wil een korte check doen van de kwaliteit van een lead, de data waar nodig verrijken en dan doorzetten om een persoonlijk aanbod te doen (oftewel een lead naar een verkoopkans omzetten). Vanwege de luchtigheid van een lead worden Leads ‘opgepakt’ vanuit werklijsten. Om het klantcontact persoonlijker te maken is er nu een nieuwe functionaliteit in het ClixzPlatform beschikbaar. Hiermee worden leads toegewezen aan één medewerker. Eén aanspreekpunt welke op moment van ontvangst van de lead beschikbaar is.

Waarom zou je ervoor kiezen om een medeweker verantwoordelijk te maken voor een lead in plaats van het gebruik maken van een werkbak waar iedereen aan de slag mee kan gaan? Hier zijn een aantal redenen voor:

  1. Eén medewerker is verantwoordelijk voor het hele verkoop proces van lead t/m succesvolle sale
  2. Je wilt medewerkers gerichter leads uitbellen (persoonlijke werkbakjes)
  3. Je wilt gemakkelijker de conversie en mogelijke workload meten per medewerker i.c.m. gekoppelde leads

Om dit werkbaar te houden met grote hoeveelheden leads wil je natuurlijk niet zelf handmatig bij elke lead een medewerker moeten kiezen, daarom hebben we ervoor gezorgd dat er willekeurig een medewerker gekozen wordt. Dit heeft ook als voordeel dat de binnenkomende leads en workload op een eerlijke manier verdeeld worden over de medewerkers. Deze methode houdt rekening met de huidige werkvoorraad van de medewerker, maar is verder volledig willekeurig.

Daarnaast is het makkelijk om een medewerker inactief/actief te zetten. Dit is handig als er bijvoorbeeld een medewerker tijdelijk geen leads gaat verwerken of als er juist een nieuwe medewerker bij is gekomen.

Deze opties kunnen mogelijke weer nieuwe kansen bieden om uw klantreis verder vorm te geven. Interesse wat deze nieuwe functionaliteit in ons ClixzPlatform voor voordelen kan aanbieden, neem gerust contact met ons op!