Project omschrijving

Leadrs
Centraal verzamelen van lead-informatie en automatisering van terugkoppeling op opvolging

Leadrs uit Breda behoort tot de top 20 internetmarketingbureaus van de Benelux. Leadrs koppelt haar kennis en online tools aan het online proces dat potentiële en bestaande klanten afleggen voordat ze daadwerkelijke een beslissing nemen in het koopproces. Naast online marketing (SEA, SEO, social media en Webanalytics) maakt Leadrs ook de koppeling tussen leads en omzet.

Uitdaging
Alle leads via webformulieren van Essent-franchisenemers worden geregistreerd en inzichtelijk gemaakt binnen een Access-applicatie. Middels SSRS kunnen per periode/franchisenemer rapportages en overzichten worden gedraaid. Deze overzichten worden geëxporteerd naar Excel en aangeleverd aan de franchisenemer met de vraag het slagingspercentage in te vullen voor de desbetreffende periode.
Eisen/wensen
Leadrs wil inzicht in het verzamelen van leads door diverse franchisenemers en wil een standaard en geautomatiseerde terugkoppeling over het slagingspercentage. Een automatische terugkoppeling per lead op basis van status of kenmerk kan de onderlinge communicatie per Excel-sheet overbodig maken en tijdige/accurate terugkoppeling garanderen.

Oplossing
Vanuit de backoffice van de franchisenemer wordt de aanvullende lead-informatie gemaild naar Leadrs en automatisch ingelezen in de database. Door in de bevestigingsmail een kenmerk te noemen (bijvoorbeeld ‘lead bevestigd’), herkent het systeem dat het om een terugkoppeling gaat en wordt deze in de juiste tabel geplaatst.

Voordelen

  • Automatische koppeling; minder werk, minder fouten
  • Centrale database
  • Uitstekende rapportagemogelijkheden