Implementatie Sales module voor Volta Limburg

Volta Limburg is de serviceorganisatie voor Essent op het gebied van comfort in huis. Met een dekkend netwerk van gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs voor heel Limburg, staat Volta garant voor zorgeloos wooncomfort. Installatiewerkzaamheden worden voor het merendeel uitbesteed aan installateurs uit de regio.

De uitdaging

Na het implementeren van de leads module heerste bij Volta Limburg de behoefte voor een oplossing voor het beheren van offertes, gebaseerd op de leads. In een ideale situatie zouden deze twee volledig met elkaar geïntegreerd zijn.

Uitdaging 1

Oplossing voor het beheren van offertes op basis van leads

Uitdaging 2

Volledige integratie met de reeds geïmplementeerde Leads module

De oplossing

Clixz heeft daarom de leads-module geïmplementeerd. Met de integratie van de bestaande Leads module en deze is Volta Limburg nu in staat het volledige sales proces van lead tot offerte in één platform uit te voeren en te beheren.

Resultaat

In de eerste evaluatie na twee weken is er door alle eindgebruikers enthousiast op gereageerd. Onderstaand de reactie van één van de adviseurs van Volta Limburg:

“De eerste opnames zijn vlot verlopen. Het is altijd even wennen wanneer je met een nieuwe tool aan het werk gaat. Gelukkig hebben we flink getest en kunnen we waar nodig voor vragen en ondersteuning terecht bij het team.

Het fijne aan de tool is dat wij als adviseurs nu alles vastleggen voor zowel de klant, de installateur en intern. Alle informatie is op één plek te vinden. De klant ontvangt een offerte en/of overeenkomst, de installateur een duidelijke opname waarin alle details zijn opgenomen inclusief foto’s en onze Commerciële binnendienst ontvangt ook weer alles in één pakket wat de verwerking vereenvoudigd. We hebben een mooie stap vooruit gemaakt!”

Voordelen

  • Het verkoopproces sluit naadloos aan op de leadopvolging
  • Het is mogelijk professionele offertes op te stellen voor potentiële én bestaande klanten met behulp van de offerte wizard
  • De binnendienst heeft meer overzicht op het verkoopproces
  • Klanten kunnen digitaal offertes inzien en ondertekenen
  • Rapportages over de gehele salesfunnel zijn nu beschikbaar