Project omschrijving

Kemkens
Optimalisering integratie informatiestromen

Kemkens is een particulier service & installatiebedrijf met o.a. woningcorporaties (circa 218.000 huishoudens), semi-overheidsinstellingen, Rijksgebouwendiensten en industriële opdrachtgevers als klant voor onder meer lease, koop, huur, onderhoud en meet- & regeltechniek.

Uitdaging
De informatiestromen moeten beter worden geïntegreerd om bedrijfsprocessen als planning, logistiek, projecten en orderfacturatie beter en efficiënter te ondersteunen.

Eisen/wensen
Kemkens zoekt een oplossing waarbinnen de service wordt verbeterd en zakelijke klanten automatisch rapportages van uitgevoerde werkzaamheden ontvangen of op kunnen halen.

Oplossing
Implementatie van Microsoft Dynamics NAV (voorheen: Navision) in combinatie met mobiele werkplekken en een digitaal planbord waarbinnen de medewerkers via een vertrouwde werkomgeving -vergelijkbaar met Office- overzichtelijker, dynamischer en (dus) efficiënter werken. Binnen deze oplossing worden:

  • Data-interfaces tussen Microsoft Dynamics NAV, het digitale planbord en mobiele werkplekken (FieldAssist) ontwikkeld en geïmplementeerd
  • CRM-functionaliteiten (aansturing van adviseurs, koppeling van bestanden) verbeterd
  • De ontwikkeling en implementatieprocessen begeleid en ondersteund

Voordelen

  • Betere inplanning en aansturing van monteurs
  • Monteurs hebben meer informatie ter beschikking om efficiënter werkzaamheden uit te voeren
  • Betere, snellere en volledige orderfacturatie
  • Minder correctiewerk en een efficiëntere procesflow
  • Integrale database met duidelijke financiële scheiding/inzicht in alle bedrijfstakken
  • Inzicht in de status van contracten op verschillende niveaus