Project omschrijving

Volta Limburg
Professionalisering van dienstverlening aan zakelijke klanten

Volta Limburg is de serviceorganisatie voor Essent op het gebied van comfort in huis. Met een dekkend netwerk van gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs voor heel Limburg, staat Volta garant voor zorgeloos wooncomfort. Installatiewerkzaamheden worden voor het merendeel uitbesteed aan installateurs uit de regio.

Uitdaging
Door een toename in zakelijke dienstverlening moet Volta de organisatie van dit marktsegment aanpakken. De dienstverlening op het gebied van projectadministratie en relatiebeheer (CRM) moet professioneler worden.

Eisen/wensen
Volta zoekt een oplossing waarbinnen:

  • Rapportages eenvoudig en snel vanuit iedere locatie opgevraagd kunnen worden
  • Documenten vanuit verschillende backoffice-systemen flexibel te creëren en aan te sturen zijn

Oplossing
Implementatie van i-Output Management  en Microsoft SQL Server Reporting Services (SSRS). Met i-Output Management is het mogelijk om vanuit de ERP-applicatie eenvoudig verschillende documenten (verkooporders, inkooporders, brieven etc.) in verschillende formaten (PDF, Word etc.) te maken en te mailen.

Voordelen

  • Betere ondersteuning van voorcalculatie- en offertetraject (CRM)
  • Duidelijke inzicht in werkvoorbereiding, projectplanning en –bewaking
  • Duidelijke rapportages die op elk moment een actueel inzicht geven in de voortgang van een project. Rapportages kunnen online bekeken worden of automatisch gemaild worden.