Realisatie magazijn app voor Kemkens
Kemkens is een particulier service & installatiebedrijf met o.a. woningcorporaties (circa 218.000 huishoudens), semi-overheidsinstellingen, Rijksgebouwendiensten en industriële opdrachtgevers als klant voor onder meer lease, koop, huur, onderhoud en meet- & regeltechniek.
De uitdaging
Jarenlang verliep het magazijnproces van Kemkens op een gedeeltelijk analoge en gedigitaliseerde manier. Bij dit proces werden inkomende bestellingen, uitgaande goederen en inkomende goederen schriftelijk geregistreerd, waarna deze overgetypt werden in het ERP-pakket NAVision. Bij deze werkwijze kwam het regelmatig voor dat registraties niet werden ingevoerd in het ERP-pakket.
De oplossing
Clixz heeft voor deze casus een magazijn app ontwikkeld, waarmee magazijnmedewerkers eenvoudig inkomende orders, inkomende goederen en uitgaande orders kunnen verwerken. Speciaal aan dit project is de koppeling met Navision, die de synchronisatie van duizenden artikelen, klante§n en projecten mogelijk maakt. De app draait op een barcodescanner, waarmee codes direct gescand kunnen worden. In combinatie met deze scanner kunnen artikelen foutloos geregistreerd en snel teruggekoppeld worden naar het ERP systeem, Navision. Daarnaast maakt de koppeling met Navision het mogelijk om automatische inkooporders aan te maken wanneer de voorraad een minimum bereikt.
Voordelen
Realtime synchronisatie
Duizenden artikelen, leveranciers, klanten en projecten worden real-time gesynchroniseerd dankzij koppeling met ERP
Scanfunctionaliteit
Registratie van boekingen gaat foutloos dankzij scanfunctionaliteit
Interface
De app heeft een toegankelijke en gebruiksvriendelijke interface.