Project omschrijving

Energiewacht Groep
Realisatie veilige en stabiele koppeling klanten-portal/backoffice

Energiewacht Groep is al jaren actief als serviceorganisatie voor verwarmingstoestellen en warmwatertoestellen. Met meer dan 240 medewerkers staat Energiewacht Groep dagelijks klaar voor 260.000 particuliere en zakelijke klanten. Het werkgebied van Energiewacht Groep is Noord-West Nederland.

Uitdaging
Onder de naam MijnEnergiewachtGroep.nl wil Energiewacht Groep klanten online toegang bieden geven tot een persoonlijke klantomgeving. Via deze beveiligde omgeving kunnen zij onder meer serviceorders herplannen, toestelgegevens inzien, contractgegevens inzien/aanpassen en serviceorder-gegevens opvragen.

Eisen/wensen

Energiewacht Groep is op zoek naar een oplossing die

  • Gegevens kan terugsturen naar de backoffice-systemen
  • Bij de lancering van de site onmiddellijk van toegevoegde waarde is voor de klant

 

Oplossing
Met i-Webconnect is een oplossing gerealiseerd die de verbinding legt tussen de portal en de backoffice-systemen van Energiewacht Groep. Dankzij het gebruik van een portal is de dagelijkse hoeveelheid e-mails en telefoontjes aanzienlijk afgenomen. Daarnaast zijn klanten meer self-supporting gemaakt onder meer door het bieden van instructievideo’s. Doordat ook de e-mailadressen verzameld worden, kunnen eenvoudig klantspecifieke marketingacties worden uitgevoerd.

Voordelen

  • Betere beveiliging door inzet van middleware
  • Flexibiliteit bij aanpassingen aan website op het gebied van acties en instructies
  • Herbruikbare oplossing voor verschillende franchisenemers
  • Meerdere bronnen (backoffice-systemen) zijn te ontsluiten
  • Minimale kosten bij aanpassingen / upgrades van Navision

Uitbreidbaarheid van functionaliteiten door inzet middleware. Denk aan data-ontsluiting van uit Navision aan monteurs op PDA, automatisch versturen van opgemaakte documenten (PDF/Word/e-mail etc.) en uitwisseling van gegevens tussen andere bedrijven/franchisenemers.