fbpx

WhatsApp integratie Kemkens

In de dynamische wereld van commerciële strategieën zijn er de afgelopen jaren aanzienlijke veranderingen geweest. Kemkens omarmt deze ontwikkelingen vol enthousiasme en zoekt voortdurend naar innovatieve manieren om hierop in te spelen. Na het succesvol integreren van geautomatiseerde e-mailbenaderingen, vroegen we ons af welke andere kanalen we nog meer konden benutten. Het antwoord was snel gevonden: WhatsApp! Na uitvoerig onderzoek kwamen we uit op het Eazy-platform, waarmee we naadloos berichten kunnen versturen via Intelly Connectivity, rechtstreeks vanuit WhatsApp.

We hebben de eerste fase van deze integratie al enige tijd geleden gelanceerd en met succes! Onze focus lag hierbij op het ontvangen van foto’s van klanten. Deze foto’s zijn cruciaal voor een nauwkeurige prijsopgave en het is onze ervaring dat het delen van foto’s via WhatsApp veel laagdrempeliger is dan via traditionele kanalen zoals een website.

Hoe werkt het? Zodra een lead binnenkomt met de status “Wachten op foto’s”, wordt er vanuit ons ClixzPlatform automatisch een herinneringsbericht verstuurd via Eazy, met behulp van Intelly. Dit bericht is zorgvuldig gestandaardiseerd volgens de richtlijnen van Meta (het moederbedrijf van WhatsApp). Op deze manier herinneren we klanten subtiel aan het aanleveren van de benodigde foto’s. Zodra de klant een bericht of afbeelding terugstuurt, haalt Intelly deze via Webhooks binnen bij Eazy. Vervolgens worden de afbeeldingen toegevoegd aan de lead-bestanden en de berichten aan de lead-interacties binnen het ClixzPlatform. En niet te vergeten, de status van de lead wordt automatisch bijgewerkt naar “Foto’s aangeleverd”.

De WhatsApp-integratie maakt het proces makkelijker voor de klant:

We merken dat we door benadering via WhatsApp makkelijker in contact komen met de klant. Vaak krijgen we rechtstreeks antwoord, waardoor het hele proces van leadopvolging soepeler en sneller verloopt. Daarnaast merken we dat de klant ook erg positief ingesteld is over het snelle schakelen via WhatsApp. We willen deze WhatsApp-integratie daarom zo breed mogelijk inzetten!” – Kim Helmer, Commercieel Manager B2C Kemkens

Bent u nieuwsgierig naar hoe een WhatsApp-koppeling een waardevolle toevoeging kan zijn voor uw customer journey? Neem gerust contact met ons op! We staan klaar om u te laten zien hoe deze innovatie uw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen.