Foster-Gamko implementeert Microsoft Dynamics CE

Als marktleider op het gebied van horecakoelingen hebben Foster en Gamko een groot klantenbestand. Om het contact met klanten en prospects naar een hoger niveau te tillen, is er een implementatie van Microsoft Dynamics 365 CRM uitgevoerd. Hierdoor is Foster-Gamko in staat om efficiënter en accurater klanten te ondersteunen en benaderen.

Om het bestaande klantenbestand in het ERP (Microsoft DynamicsNAV 2016) naar dit nieuwe CRM over te zetten, hebben we met het integratieplatform Intelly Connectivity een koppeling gemaakt tussen deze twee systemen.

In deze eerste fase van het project is ervoor gekozen om het berichtenverkeer tussen deze twee eenzijdig te houden, om de implementatietijd te verkorten. De contacten en klanten uit DynamicsNAV 2016 worden naar het CRM gestuurd. Daarmee zijn alle klantgegevens in het CRM inzichtelijk en kunnen de gebruikers in het CRM aan de slag. In de volgende fase gaan we aan de slag met het toevoegen van een synchronisatie terug vanuit het CRM.

We halen nu voor drie omgevingen (Nederland, Frankrijk en Engeland) de gegevens op bij de on-premise DynamicsNAV2016 via de OData webservices. Op deze data worden in een staging omgeving nog een aantal transformaties naar wens van Foster-Gamko doorgevoerd, waarna de data wordt doorgezet naar de Dataverse tabellen van de Dynamics 365 CRM omgeving. Ook dit proces verloopt via de standaard OData webservices van het Microsoft 365 platform.