JVH Next- Topdesk koppeling
Voor onze klant JVH zijn we gevraagd om binnen de bestaande technische architectuur, een nieuwe koppeling te realiseren tussen Next (Oracle Netsuite, Next Service) en Topdesk. De bestaande planoplossing werd beoogd uitgefaseerd en Next deed zijn intrede voor opvolging van de planning en magazijn plus voorraad beheer.
Vanuit de casino’s kunnen storingen worden gemeld binnen Topdesk, waarna in Next de onderhoudsmonteurs op hun telefoon of tablet kunnen zien welke automaten onderhoud of storingen hebben. Op de apparaten zélf binnen de casino’s, waarop REAC draait, is inzichtelijk of er een storing actief is of was.
De taak aan Clixz is om ervoor te zorgen dat de storingen die in de casino’s worden aangemaakt, worden doorgestuurd naar Next. Onze middleware bevraagd TopDesk, waarna deze data wordt doorgestuurd en aangeboden aan de API’s van Netsuite en daarmee Next.
Binnen Next worden de storingen behandeld en afgemeld. Netsuite stuurt dan op zijn beurt, door middel van een zogenaamde webhook, een signaal naar de onze middleware om de storing binnen Topdesk te sluiten. Bij het aan,- en afmelden van de storing wordt tevens een signaal naar REAC gestuurd en op de betreffende automaat wordt een melding weergegeven dat deze is aangemeld met een storing.
Bij JVH hebben we voor dit project de nieuwe interface-structuur toegepast, waardoor het voor de technische gebruiker gemakkelijker is om te zien waar in het proces berichten zich bevinden. Ook kunnen bij storingen de berichten met een eenvoudige handeling weer (opnieuw) worden doorgestuurd. Deze technische oplossing biedt een efficiënte en gestroomlijnde aanpak voor het beheer van storingen en onderhoud in de IT-infrastructuur van JVH.